Řetězy motocyklové a velové
Řetězy motocyklové jsou určeny pro pohon motocyklů. Rozdělují se na netěsněné a těsněné. Netěsněné řetězy jsou určeny k širokému použití u motocyklů hlavně pro motokros, enduro a triál. U řetězů ČZ 520 RD a 520 RDZ je použito destiček se zcela novou konstrukcí zvyšující užité hodnoty, které u jiných řetězů není možno dosáhnout. Nové technické řešení umožňuje lepší odvod nečistot ze zubů řetězového kola při provozu v blátivém terénu, snižuje riziko spadnutí řetězu z řetězového kola, snižuje opotřebení plastových vodítek i pevnosti řetězu. Utěsněné řetězy jsou konstruovány tak, aby při velmi malé údržbě měly dlouhou životnost. U těchto řetězů je uloženo v kloubu mazivo po celou dobu životnosti. K utěsnění kloubů je použito pryžového kroužku s kruhovým, nebo 'X' profilem. Předností 'X' profilu je menší odpor v kloubu řetězu při ohýbání a tvorba zásobníku maziva svým profilem.
Řetězy velové bez pouzder jsou speciálním druhem válečkového řetězu. V konstrukci tohoto řetězu není pevné pouzdro. Pouzdro nahrazují nákružky, které jsou lisováním vytvarovány na vnitřních destičkách. Toto řešení umožňuje velký boční průhyb řetězu, který je důležitý při řazení na vícestupňových pastorcích jízdních kol. Z tohoto důvodu se bezpouzdrové řetězy používají převážně u jízdních kol s více jak 18-ti převodovými stupni, kde pro dobrou funkci řazení je nutný tento velký boční průhyb.
Podsekce
Válečkové řetězy - jednořadé
Válečkové řetězy - Jednořádové utěsněné
Válečkové řetězy bez pouzder
Katalog motocyklových řetězů - Professional Racing Chain, General catalogue 2006
Náhled do katalogu...